....................
محمدالباشا/العراق
.................
ف نفس المعاد ( العامية المصرية )
***************************
أضحك عليا بكلمة فيها شوق وحنيه
انا رضيت بحكمك القاسي عليا
اسمعك صوتي واهاتي ف سكوتي
واقولك فراقك قرب موتي ليا
*******
قلبي عذبتو بهواك والعمر كلو فداك
أدور على روحي واداوي ف جروحي
العقل كلو معاك لقيت فراقك تعبلي عينيا
*******
ليالي هواك اتغنى فيها خذ ايامي وكل لياليها
كل يوم ف نفس المعاد بنتظرك وبقلبي وداد
تأخرت عني ليه هو عمري بعدك أيه
يا كل ايامي وما فيها مش كفاية اللي فيا
*******
يا قمر يا غايب فين راحو الحبايب
بعدو ليه عني يومين وانا اعيش آهات وانين
ورجعت لوحدتي خايب راحت ايامي الهنية
*******
تعال ننسى العتاب خلينا نفتكر يوم كنا أحباب
مكفاية عذبني بعادك وخليتني بليل سهادك
ليه طال الغياب ان كنت زعلان امد لك ايديا
*******
يا رب ارحم عيوني تعبني شكي وظنوني
ليل السهرانين كلو وجع ودموع وحنين
يا ريتهم يجوني يرجعولي ايامي الهنيه
*******
بقلمي...محمدالباشا/العراق
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق