الأحد، 31 يناير 2021

 ...................

صلاح الجنايني

.........



انا الكاتب
انا الكاتب على ورقي
انا الفرعون انا الشرقي
🇪🇬
مصر ريحتها من عرقي
جوة تاريخها انا ملقي
انا الحارس على حدودها
آثارها حضارة انا وجودها
اسود الشرق ديه جنودها
انا العازف على عودها
انا البنا انا الاحلام
انا الحاضر انا الايام
انا الأديان انا الرسام
انا الكلمة انا الالهام
انا
💐
زهورها انا البستان
انا الأسرار انا الكتمان
انا الصياد انا اناالغلبان
انا اللولي انا المرجان
انا القصة انا رواية
انا الحارة انا حكاية
انا نهارها انا مراية
انا بداية مني نهاية
انا الصحرا اانا رياحها
انا جراحها انا فرحها
انا الوردي في
🍏
تفاحها
انا الطيبة انا سماحها
انا بقاعها انا الاسرار
انا الحاضر انا الافكار
ذكرها المولى في القرأن
حارسها كريم عزيز جبار
انا الكاتب على ورقي
انا الفرعون انا الشرقي
انا الكاتب
الشاعر صلاح الجنايني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق