الاثنين، 10 يناير 2022

 ..............

...محمدالباشا/العراق

..................




حبك اتكتب ( العامية المصرية )
***************************
أ اقولك ايه عن شوقي ليك والحنين
دول صارو بيعذبوني وقلبي كلو انين
انت مش عارف حبك عندي ايه وانت مين
انت روحي وحبك اتكتب ع الجبين
*******
اخبي اشواقي فين وفاضحني دايما هواك
دا أنا ياما سهرت ليالي وقلبي بيستناك
ارحمني وحياة حبي عذبني صدك وجفاك
تعالا يا ظالم وأسأل عني بعدك انا فين
*******
بعدك جافاني المنام وطالت علي الليالي
وساعات وحدتي غيرت لوني وحالي
ليه ما بتسأل بهجرك انا أيه بقى حالي
دا انت طولت ف بعادك أيام وسنين
*******
عاوز انا أجيلك وعن غرامي راح أحكيلك
يا ريت تجي جنبي وعن اشواقي اشكيلك
تاخذني ليك كل يوم وتسيبني وتجيلك
انا ب عشقك وافديك بروحي ودموع العين
*******
انت لو تعرف انا ليه بحب وصالك وغرامك
مكنتش اعتذرت ولا تزيد عليا ب اعذارك
اقولي أعمل ايه لروحي اللي مش عارفة قرارك
قول ح بقى كده انا وعذاب هواك لحد فين
*******
بقلمي...محمدالباشا/العراق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق