الخميس، 26 نوفمبر 2020

 .................

رمضان عبد الله احمد 

..................




الصبر
_____________
ربي وعد الصابرين بالخير
ودا وعد من ربي الاله
وانا واحد من المؤمنين
ولابد أطيعه فى علاه
وهانعمل ايه يعني
وانا بالصبر المعني
ياعم يلا اسمعني
نطيع مولانا فى سماه

انا عن نفسي هاكون صابر
واملي بجد ف ربي كبير
الله دايما لينا جابر
وشوفنا حالات بجد كتير
فاسمع يلا لكلامي
انا دوبت كتير ويا ٱلامي
وصبرت ياما لايامي
وواثق ان المولى قدير

لابد ياصاحبي من الصبر....
هتلاقي ربنا بيحبك
هاينفعك كمان في القبر...
ويتغفر لك ذنبك
اصبر معايا ياصاحبي
وتعالي نلجأ ل ربي
يفرحوا بالصبر حبابيي
والكل هايكون جمبك
_______
بقلمي / رمضان عبد الله احمد 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق